Medidyne AB bildades i samarbete med Medidyne Danmark 2006. Medidyne AB har sitt säte i lokaler i Ängelholm.
2002 startades den Danska verksamheten, 2007 startades den Norska verksamheten och 2012 startades den Finska verksamheten.
I dag är vi ett nordiskt företag med över 100 duktiga teammedlemmar och kontor i Danmark, Sverige, Norge och Finland.
Medidyne är ett solitt, privatägt företag. Vår kärnverksamhet består av distribution av medicinsk utrustning och vi representerar ett antal världsledande tillverkare inom vår bransch.
Vi är en välorganiserad verksamhet med engagerade, professionella medarbetare. Det gör att vi kan ge bästa möjliga service till våra kunder i hela Norden.
Vårt huvudfokus är akut- och intensivvård, och vi är ledande på det här området.
Vårt uppdrag och existensberättigande är att göra skillnad. Vi arbetar tillsammans med våra partners för att rädda liv och förbättra livskvaliteten för alla som kommer i kontakt med våra produkter. Vårt mål är att tillhandahålla säkra, effektiva och användarvänliga produkter och tjänster.
Genom dessa värderingar strävar vi efter att göra skillnad.
Alla våra landschefer i Norden arbetar för att göra skillnad för våra kunder och deras patienter genom att tillhandahålla produkter och tjänster som kan rädda liv.
Hela Medidyne-organisationen är certifierad enligt ISO 13485 och 14001. Certifieringarna visar att vi har effektiva system för hantering av både kvalitet inom hela företaget så väl som den miljöpåverkan våra aktiviteter har.
Vårt kompetenta team står redo att hjälpa dig.
Vi letar alltid efter talang. Besök vår jobbsida för att se lediga jobb.